Istorii vii

      Porţi deschise, minţi deschise, inimi deschise, sus în Pini, într-o zi de toamnă de toată frumuseţea...  În câteva cuvinte, m-am reîntors în locul în care acum un an  mă întâlneam cu stelele.  Şi am descoperit că nu sunt singura care crede  în istorii vii, pe care timpul le trăieşte prin noi.  Printre vizitatori care se aflau  pentru  prima dată în plimbarea pietruită cu linişte de la capătul cerului, am  redescoperit acum, cu aceiaşi ochi de copil care caută stele, că prin oameni istoriile sunt vii.
     Anul acesta, curiozitatea mea a fost un pic mai aşezată.  Familiarizată cu povestea locului, mi-am permis să mă pierd în plimbare şi doar să observ, fără să mai pun mii de întrebări, descoperind, poate, lucruri noi prin ochii altor vizitatori. Deja ştiam câteva dintre secretele de pe pietre, de la inscripţii până la sculpturi, reamintindu-mi din ceea ce Mihaela îmi povestise anul trecut.  Coborând  pe alee, imaginea pietrelor scăldate de apus m-a dus la un mic Stonehenge care se ridica în faţa mea.
     Unul dintre momentele care rămân săpate-n piatra amintirilor este emoţia unei doamne care călca pentru prima dată aici, copleşită de amintirile din copilărie. M-a impresionat cum a ajuns în ultima clipă a programului de vizită şi cât îşi dorise să cunoască locul care o fascinase în copilărie.

     La această nouă vizită, am  realizat că locul mai are multe de arătat şi că fascinaţia faţă de pietrele stelelor creşte, în mod paradoxal, cu fiecare lucru descoperit.  Paşii mei mai aşteaptă şi alte plimbări..
                                                                                                             
                                                                                                                     Bianca Pintilie
                                                                                                                                 



Articolul "Pietrele stelelor" îl puteţi citi aici


It is an article about a visit in the Moinesti Jewish Cemetery. 
It is in romanian. You can translate it with Google translate. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...